Du kan komme i gang med retargeting på Facebook i dag uden at skulle bruge andre tools end Facebooks eget power editor. Jeg har selv implementeret det på nogle af de sider, at jeg laver Facebook annoncering for og det ser ud til at virke rigtigt godt. Her får du en lille guide til at komme i gang med remarketing på Facebook vha. PowerEditor.
- Åben powereditor og klik på “Audiences”
- Klik på Custom Audience
- Klik på Custom Audience from your website
- Accepter betingelser (og læs dem) + klik på “Create audience”
- Udfyld felterne for den målgruppe, du ønsker, at du ønkser at inkludere.
Har jeg i nedenstående eksempel vist, hvordan en målgruppe for alle besøgende minus dem, der har købt kan se ud.
Name: Navngiv dit Audience, så det giver mening
Description: En uddybende forklaring
Visited: skriv domænet eller et keyword som domænet indeholder fx. taske
And: Her har jeg valgt at fra sortere alle dem, der har været på kvitteringssiden. Så det er alle dem, der har købt.
In the last: Vælg tidsinterval.
- Klik linket “View remarting pixel”.
Denne lille stump kode skal indsættes i <head></head>
- Når du har klikket på “Create” og installeret dit scripts, så kan du se din nye målgrupper under Audiences.
- Brug din målgruppe i en Facebook annonce
Gør som normalt, når du laver en annonce i Power Editor.
Under fanebladet Audience tilføjer du din nye retargeting målgruppe
Pingback: Konservative skal da målrette Lars Løkkes følgere på Facebook - |