Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

Custom audience form you website

Retargeting på Facebook i 8 steps

Du kan komme i gang med retargeting på Facebook i dag uden at skulle bruge andre tools end Facebooks eget power editor. Jeg har selv implementeret det på nogle af de sider, at jeg laver Facebook annoncering for og det ser ud til at virke rigtigt godt. Her får du en lille guide til at komme i gang med remarketing på Facebook vha. PowerEditor. 

  1. Åben powereditor og klik på “Audiences”Lav et nyt Audience
  2. Klik på Custom Audience
    Custom Audience i facebook
  3. Klik på Custom Audience from your website
    Custom audience form you website
  4. Accepter betingelser (og læs dem) + klik på “Create audience”
    Accepter
  5. Udfyld felterne for den målgruppe, du ønsker, at du ønkser at inkludere.
    Har jeg i nedenstående eksempel vist, hvordan en målgruppe for alle besøgende minus dem, der har købt kan se ud.
    Name: Navngiv dit Audience, så det giver mening
    Description: En uddybende forklaring
    Visited: skriv domænet eller et keyword som domænet indeholder fx. taske
    And: Her har jeg valgt at fra sortere alle dem, der har været på kvitteringssiden. Så det er alle dem, der har købt.
    In the last: Vælg tidsinterval.
    Udfyld felterne for din målgruppe
  6. Klik linket “View remarting pixel”.
    Denne lille stump kode skal indsættes i <head></head>
    Script til remarketing
  7. Når du har klikket på “Create” og installeret dit scripts, så kan du se din nye målgrupper under Audiences.
    Power Editor audience oversigt
  8. Brug din målgruppe i en Facebook annonce
    Gør som normalt, når du laver en annonce i Power Editor.
    Under fanebladet Audience tilføjer du din nye retargeting målgruppe
    Audience faneblad

Gør som +1.000 andre og lær mere om online marketing

Lad mig sende dig mine bedste tips om digital markedføring med specielt fokus på Facebook. Jeg sender dig unikt indhold, der ikke bliver delt her på bloggen direkte til din inbox løbende.

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

  • Kasper Bergholt

    Tak for en fin guide, Simon!

    Har du en forklaring på, hvorfor scriptet skal indsættes i head-sektion? Har søgt og ledt, men ikke fundet nogen fornuftig forklaring.

    De fleste lignende scripts køres jo fint i body.

  • Simon Willer

    Det skrev de første gang, da jeg satte et Audience op, men nu kan jeg ikke finde det igen. Så body er nok ok, det kan jeg da lige prøve :-)

  • http://mediebevaegelsen.dk/ Kasper Bergholt

    Cool! Har endnu ikke hul igennem på min testkonto…

  • http://www.vinpalle.dk Vinpalle

    Hvordan kan det være at jeg ikke kan vælge “Custom Audience from your website”? Jeg får kun de tre første valgmuligheder :(

  • Kasper

    Nu har jeg ikke tidligere fulgt med i dette, så hvad er hensigten med galskaben? :)

  • http://getsocial.dk/ Simon Willer

    Hej Vinpalle, det ser desværre ud til at alle ikke har fået adgang endnu. FB plejer at tulle denne slags ud lidt efter lidt.

  • http://www.vinpalle.dk Vinpalle

    Hej Simon, tak for svaret. Vi krydser fingre for at den bliver rullet ud til os snart :)
    Vh,
    Oli

  • Hjalte Bach

    Super guide – tak for det! :-)

    Jeg har sat en annonce op med flg. regel: Besøger website – er ikke lig med download af e-bog OG er ikke lig med køb af produkt.

    Problem: Efter test har jeg fundet, at når min målgruppe downloader eller køber et produkt, ser de stadig min annonce.

    Burde de personer ikke blive fjernet fra custom audience så snart de har opfyldt mit CTA?

    Bedste hilsner
    Hjalte

  • Simon

    Hej Hjalte,

    Jo det lyder som en løsning, men jeg plejer at gøre det således med to Custom Audiences.

    1: Den besøgende på produkt siden

    2: Den besøgende på kvitteringen

    I audience tabben i Power Editor smide keg 1 i inkluder og 2 i ekskluder.

    Er sådan du har gjort det?

    Dbh Simon

  • Hjalte Bach

    Yes, det er sådan jeg har gjort. Jeg inkluderer besøgende på siden, men ekskluderer de, som har været på ‘Gratis Download’ siden og kvitteringssiden. CTA er at få folk til at downloade vores gratis materiale – derfor retargeter jeg, så de kommer direkte til download siden v. klik på annonce.

    Men jeg har lige testet annoncen, og det viser sig, at når kunden klikker på retargeting annoncen og fx. downloader vores gratis materiale, så får kunden stadig vist retargeting annoncen.

    Kan man undgå at de får vist annoncen igen efter de har klikket på den?. Edit: Efter de har downloadet naturligvis.

    Vh.

  • Pingback: Konservative skal da målrette Lars Løkkes følgere på Facebook - |