Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

jeremiah

Jeremiah Owyang – Building a Scalable Social Strategy

Værterne Christian Schwarz Lausten (Seismonaut), Anders Boelskifte Mogensen (Seismonaut) og samarbejdspartner Signe Skov Hansen (CBI) har netop startet Community Conference 2013 med fællessang og god intro til dagen. Alle deltagere er klar til, at scenen bliver indtaget af dagens første Keynotespeaker Jeremiah Owyang (Altimeter Group).

Kender du ikke Jeremiah, så kan jeg fortælle dig, at du er gået glip af en masse god viden. Han er en erfaren herre, når det kommer til at forbinde virksomheder og deres kunder gennem teknologi. Jeremiah har en blog, der hedder Web Strategist, hvor han deler masser af brugbar viden om den digitale verden.

Husk at opdatere siden løbende fra 9.45 – 10.45.

Keynote – How the Advanced Do it: Building a Scalable Social Strategy

Endemålet må være, at det er Jeres kunder, der laver produkterne og ikke jer. Derfor skal vi være parate til at lave skalerbare metoder og strategier.

Jeremiah præsenterer resultater fra Altimeter groups undersøgeler:

Under et interview stoppede respondenten interviewet, da en kunde stod ude foran døren og ville have en Facebook Side for en kampagne nu, for ellers ville en “uautoriseret” Side starte.

Path 1: Grounded to social media sanitation
41% af firmaerne kan ikke følge med i at respondere og falder bagud ifht. sociale medier.
7,4% af marketingbudgettet indeholder sociale medier – men vi skal lære at være skalerbare med det lille, vi har at gøre med.
Customers become accustormed to “yelling” in public”. Vores strategi skal være mere end offentligt-råberi.
Vi kan ikke skalere i denne retning (path).

Path 2: 6 step

  1. Get into a scalable formation now
    Hvilken model bygger din organisation på: Decentralized (organig), Centralized (en afdeling laver alt  med sociale medier), hub and spoke (one hub setes rules and procedures), multiple hub and spoke (multiple brands works together), holistic (hver medarbejder er trænet til sociale medier)
    UN-altimeter-models-with-descriptions
  2. Enable business units
    Hvordan kan du opbygge en enhed i din organisation, der kan bygge en skalerbar social media strategi?
    Social Strategi, Træning i brugen af sociale medier, Regler og politik om brugen af sociale medier, Starter undersøgelser, Measurement requirement, Vælger samarbejdspartnere
  3. Stream line workflow with tools
    187 er  det gennemsnitlige antal social-media-konti brands har.
    Find et Social Media management system
  4. Peer to peer communities
    Hvordan kan du invitere dine kunder ind i et community, hvor I arbejder sammen om brandet?
    Vær der hvor brugerne er og ta’ del i samtalen
    HP support forum varetager 20% af kundeservicen
  5. Grow an Unpaid Army of advocates
    Placer dine kunde-ambassadører i centrum og forrest
    Lad kunderne tale om alt og skab et community – også selvom de snakker om konkurrenten. Vi lever i Google-verden og det er bedre at brugeren lander på din side, når de søger efter konkurrentens.
  6. Integrate, integrate integrate
    Vi skal altid være der for kunden og ikke teknologien.
    Tripadvisor integrerer med Facebook og forbinder brugerne med hinanden på den måde, så man kan se, hvad venner anbefaler.
    Converged media integrerer Paid, Earned og Owned.
    converged

Byg en skalerbar social forretning.

Collaborative economy
Hvad er det næste i sociale medier?
Sociale medier kommer til at påvirke vores forretningsmodeller
Tourism: AirBnB, Mirco Torurism,
Shipping: SkyNanny, Zipcar,
Finance: Peer to peer lending, mico-finance
Ejer du noget, der ikke skaber værdi ligenu, så tænk over hvordan du kan dele den (og tjene penge på det).

Skal din organisation tage del i Collaborative Economy?

Jeremiah takker af.

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

  • http://twitter.com/chrisJangelovSE chris Jangelov

    Tack :-)