Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

books_2012

Danske bøger jeg har læst i 2012 (og nydt)

Jeg elsker at læse bøger for at blive klogere :) Det har jeg har også gjort her i 2012. Nogle har været gode og andre har været af svingende kvalitet. Jeg har skrevet en lille anmeldelse af 4 danske bøger, som jeg har læst (og nydt) i 2012. Nogle gange er jeg er endda så heldig at få tilsendt bøger for at anmelde dem. Det er noget, at jeg gerne vil bruge mere tid på i 2013.

Analyticsbogen
Jeg ville gerne være lidt klogere på Analytics. Jeg har brugt det i mange år både på webshops, affiliate sites og blogs. Men hvor går man hen for at blive klogere? Jeg kom i tanke om Analyticsbogen. Den er et par år gammel, så noget af indholdet er lidt forældet, men du kan sagtens få en masse ud af de mange sider med analyticstips.


Jeg kan godt lide opbygningen, der er lavet så man selv kan bestemme om man vil bruge 20 min, 2 timer eller 20 timer på et kapitlets indhold. Jeg har afprøvet nogle af de mange fif fra bogen og bogens pris kommer hurtigt tilbage til dig, hvis du har sider, der tjenes penge på. Morten Vadskær og Jacob Kildebogaard har givet den gas og lagt mange kræfter i bogen, kan man mærke.
Jeg har nydt at lære mere om Google Analytics ved at læse denne bog. Du skal have styr på din trafik og konverteringer, så du ved, hvor du skal optimere.
Se mere om Anslyticsbogen her

Den perfekte storm
Hvis man beskæftiger sig med sociale medier, så har det været svært at undgå at læse om Den Perfekte Storm. Peter Svarre har skrevet en god og relevant bog for organisationer, der gerne vil være synlige på sociale medier. For sociale medier er mere end en Facebook Side eller en konkurrence, man kan dele med en ven. Det er en tankegang, strategi og en måde at strukturere sin organisation. Hvis man ikke har organisationen med, så kan det hele være lige meget, for så bliver det kun et halvhjertetforsøg på at gøre noget trendy.
Svarre har lagt en strategimodel ud på sin hjemmeside, der kan hjælpe virksomheder til at udvikle en strategi for sociale medier. Den kan du som det første tage et kig på. Men seriøst, du skal læse bogen, hvis du gerne vil videre med din tilstedeværelse på sociale medier.
Læs mere om den perfekte storm

Sådan skriver du webtekst, der sælger
For det første er denne bog gratis og for det andet er den virkelig inspirerende. Jeg anbefaler denne bog fordi den er fuld af konkrete råd, der kan give dine webtekster et løft, så du opnår en bedre konvertering. Jeg indrømmer blankt, at det kun er i nogle af mine egne projekter, at jeg “slavisk” har fulgt Michael Aagaards råd. De steder jeg har, så har det kunne ses på konverteringen.
En af de pointer, jeg har tænkt meget over er indholdets kreative balance. Det er nemlig ikke altid de sprogligt mest kreative tekster, der sælger bedst.
Få din 60-siders gratis ebog ;-)

Unboss
Jacob Bøtter og Lars Kolinds seneste bog handler om en ny vej i ledelse. Virksomheder skal unbosses. Det skal være slut med cheferne, der sidder på kontoret og troner. Chefer skal ikke ansætte medarbejdere, men partnere til deres teams. Virksomheden skal ikke bare tjene penge, men den skal arbejde for en sag.
Jeg elsker grundtonen i bogen, der viser en vej hvor værdierne er vægtet højere end bureaukrati og ligegyldige jobs.
Læs mere om unboss her

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.