Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

timeline_getsocialdk_milestone

Tilføj Milepæle til din Facebook Timeline

Så er det idag, at Facebook har lovet, at alle Facebook Sider vil gå over til Timeline. I den forbindelse skal vi alle sammen have en masse indhold ind på vores (måske) tomme tidslinje, så besøgende kan læse vores brands historie. En af de muligheder du har er Milepæle. Det er en måde at markere specielle hændelser i historien. Det er ret simpelt at tilføje, men en god måde for dine “likers” at undersøge mere om hvem du/I er.

1. Klik på “Milæpæl” i listen af muligheder

Så langt så godt.

2. Hvornår blev brandet grundlagt?

Den første Milepæl som alle skal tilføje er hvornår, at brandet begyndte. Det er ligesom første step. Udfyld dato, vælg hvilket udsagn, der passer bedst og klik “Gem”.

3. Rediger dine Milepæle

Du har nu oprettet din første milepæl, men det stopper ikke her. Du kan blandt andet tilføje et billede eller lille beskrivelse til Milepælen. Find Milepælen på din Timeline og klik på blyanten.

Her kan du så tilføje et billede fra et Facebook album eller uploade et fra computeren. Du kan også skrive en lille forklaring i tekstboksen.

Husk at klikke på “Gem” og så er din milepæl opdateret med billede og det hele.

Den opmærksomme læse vil måske opdage, at http://getsocial.dk netop har haft tre års fødselsdag. 

4. Tilføj flere milepæle

Efter, at du har tilføjet den første milepæl, så er det muligt at tilføje mange flere. Du starter på samme måde som før, men nu kan du med det samme tilføje billeder, tekst og evt. en lokation. Hvis du sætter et hak ved “Skjul i nyheder” så vil dine fans ikke få besked om din tilføjelse i New Feedet.

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

  • Henrik Eddau Kock

    Hi Simon

    Kan du måske afsløre om det er muligt efterfølgende at gøre almindelige opslag til en milepæl …. altså, at man tjeker sin tidslinje og siger: “Hov, det her opslag, burde da have været en milepæl!” og så bare klikker et sted for at lave det om hertil?!?

    Venligste hilsner
    Henrik