Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

livestrong_timeline

2 ændringer som Facebook Timeline ikke giver danske brands (endnu?)

Onsdag den 29. februar 2012 gik Facebook “amok” og lancerede Facebook Timeline til Sider. Det skete om formiddagen, der ledte op til deres Marketing Conference. Hvis du ikke har set keynotes derfra, så er det nok en god ide (hvis du mener det seriøst med Facebook).

Det er et ret interessant skifte, der er fundet sted med den nye Timeline. Du kender sikkert Timeline fra de personlige profiler, hvor man siden efteråret 2011 har haft mulighed for at tilføje vigtige begivenheder, billeder og andet relevant til sin tidslinje. Da Timeline blev præsenteret i sin tid af Hr. Zuckerberg, så sagde han, at Facebook Profiler indtil videre havde været de første par minutter af en samtale. Men nu ville brugere få mulighed for at udfylde mere om livet og dermed ville samtalen kunne forsætte dybere.

Det er basalt set dette skifte som Facebook også vil opnå med Timeline. Det betyder i min optik at driften og interaktionen mellem brand og fans bliver endnu vigtigere. Hvis du ikke kan finde du af at drive en Facebook Side, så lær det HURTIGST muligt :-)

Mange har vendt og drejet den nye Timeline, men en af de bedste introduktioner, jeg har set indtil videre, er faktisk fra Facebook selv. Du kan mere lære om Facebook Timeline her.

Der er rigtige mange nye funktioner i forhold til det nuværende design på Facebook Sider og jeg vil højst sandsynligt vende nogle af dem løbende her på bloggen, men lad mig starte med to som jeg faldet, men som ikke benyttes i Danmark (endnu?)

Facebook offers

Facebook Deals kom til Danmark i 2011 og Deals/Offers smager lidt af det samme, når man siger det, ikk? Forskellen er, for at indløse en Deal, så skal du Checke ind. Offers foregår igennem statusopdateringer eller noget, der ligner.

Brugeren klikker på “Claim Deal” og får derefter en bekræftigelse via mail, som brugeren så viser i butikken. Jeg synes, at det er en interessant tjeneste. Min første tanke er, at det vil kunne gavne rigtige mange forretninger og gøre kunderne glade og måske mere loyale.

Det andet er, at med denne nye tjeneste, så giver Facebook en funktion, som mange har fået lavet igennem applikationer;  WildFire, North Social osv. Vil det betyde noget for app-udviklere?

Anmod om at skifte navn

Dette er måske en lille feature, men jeg har ikke set den endnu på nogle af de danske Sider, jeg administrerer. Jeg ved, at det er en mulighed som mange efterspørger og derfor synes jeg også, det er dejligt, at det tyder på, Facebook åbner for denne mulighed og det jeg snakker om, er at skifte navn på sin Facebook Side.

Jeg har kun set muligheden på nogle af de internationale Sider, jeg administrerer. Men mon ikke også, at det er stor mundfuld at skulle administrere?

(Det skal dog siges, at muligheden kan tilgås af alle her)

 

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

  • http://www.markthorsen.dk Mark Thorsen

    Hej Simon,

    Fin post:)
    Jeg synes Facebook Offers virker rigtigt spændende. Jeg er sikker på det vil betyde noget, både for app-udviklere og reklamebureauer. Hvis det har din interesse, har jeg skrevet et indlæg om Facebook Offer som jeg meget gerne vil have dine kommentarer på: http://www.markthorsen.dk/mark-thorsen/facebook-offers-skyld-i-downtown-bankerot/

    Mvh. Mark Thorsen

  • http://getsocial.dk Simon Willer

    Tak for kommentaren. Det indlæg vil jeg da straks gå over og læse :)