Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

statusopdateringer

4 klassiske fejl når du opdaterer en Facebook Side

Vil du gerne undgå at lave den samme fejl, som mange andre har gjort før dig? Jeg skal være den første til at indrømme de fejl, jeg har lavet i min tid som admin af diverse Facebook Sider. Det er kan være en svær kommunikationsopgave at opdatere sine Facebook fans med nyt. Du skal kende mediet og du skal kunne kommunikere til målgruppen på din side. Her på listen får du 4 klassiske fejl, der bliver begået gang på gang (Jeg er skyldig i alle fem tilfælde).

  1. Hyppigheden af opdateringer
    Poster du en gang hver 10. minut, så skriver du nok for mange opdateringer. Får du kun kommet til tasterne en gang om måneden, så er det nok for lidt. Facebook går op i om dine indlæg er akutelle. Det et af de parametre, de ser efter, når de skal beslutte om dine opdateringer skal vises til dine fans.
  2. Glemmer links til omtalte
    Denne Facebook-fejl er super klassisk. Du afholder for eksempel en konkurrence på din side og vil gerne gøre dine fans opmærksomme på menupunktet. Det man let kan komme til at glemme er, at ens fans ikke sidder og kigger på din side, når de læser din opdatering. De sidder i deres news feed. Derfor er det ikke naturligt for dine fans at tænke på, at der er et menupunkt i venstre side, der hedder “Vind en iPad”. Så husk at medsende linket.
  3. “Synes godt om”  Sidens egne opdateringer
    Alle der har opdateret en Facebook Side kender det sikkert. Du har skrevet en statusopdatering og håber spændt, at folk begynder at “like”. Flere minutter går uden, at der sker noget og derfor beslutter du dig selv for at “synes godt om” statusopdateringen. Det er dog ikke særlig smart, da du som udgangspunkt “liker” som Siden. Det kan medføre at brugerne linker til Sider som At synes godt om sine egne ting, er ligesom at give sig selv en high five.
    Du kan dog gøre sådan, at dine egne “likes” kommer fra dig selv. Det gør du ved at klikke på Rediger side > Dine indstillinger > Fjern hakket i den øverste > Gem (Husk at gøre det modsatte, før du skal opdatere din Side igen.)
  4. Længden af dine opdateringer
    I 2011 udgav BuddyMedia en rapport om statusopdateringer. En af pointerne var, at man skal holde længden kort. Vær præcis og drop dine færdigheder fra folkeskolens fristile. I følge deres rapport, så har statusopdateringer under 80 anslag 27% højere engagement rate.

Disse fejl kan begås på alle typer af Facebook Sider. Det er både store brands og små iværksættere, der kan komme til dette.

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.