Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

Check ind rigtigt med Facebook Places

Facebook Places har været lanceret i en uge nu og smartphone-ejerne er ved at tage denne mulighed til sig. Personligt synes jeg, at Facebook Steder er et fint værktøj og jeg har i hvert fald lagt mærke til, at min venner har checket mindre ind på foursqaure i den seneste uge. Så noget tyder at der er en store interesse omkring fænomenet.

Facebook Places: Hysteri
Der gik ikke mange sekunder efter, at funktionen var åben før, at mange advarede mod privatheden og at vennerne overtage ens liv

Jeg er enig i, at samtalen om Facebook og privatliv er en vigtig diskussion. Den har kørt længe og vil sikkert fortsætte endnu længere, men det er sundt, at man som bruger tænker over hvilke oplysninger, at vi deler med hvem. Derfor synes jeg hellere, at man skal vejlede fremfor skræmme.

En af de første dage så jeg en artikel om hvordan, at Facebook Places bevirker, at dine venner overtager dit liv. Argumentet var, at de nu kan checke dig ind steder som du slet ikke er. Det er selvfølgelig rigtig, men seriøst – hvor stort et problem bliver det lige? Min holdning er, at hvis dine venner misbruger det, så må man sige det til dem og tage en snak om det. For der skal være en god disciplin på Facebook Places for, at værktøjet ikke bliver dårligt og misbrugt. Så opfordringen til alle må være, at først tagge folk på en indchecking når, at du har spurgt dem (og de har sagt ja).

Så overvej hvordan dine indstillinger skal se ud.

Facebook Places: Vis mere coolness
Mange undersøgelser viser hvordan, at Facebook bliver brugt til at vise den bedste side af sig selv. Facebook Steder er endnu en mulighed for at gøre det. Du behøver jo ikke at checke ind når du er på posthuset, men du kan nøjes med at vise når, at du befinder dig lækre og eksklusive eller steder, der styrker det billede du gerne vil vise af dig selv.

Den første uge har været fuld af eksperimenter, folk har checket ind alle muligheder steder, men jeg tror, at i fremtiden vil folk primært checke ind de steder, der betyder noget for dem. Hvad tror du?

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

  • Pingback: Tweets that mention Check ind rigtigt med Facebook Places | getsocial -- Topsy.com

  • http://dotseo.dk/ Paw Hellegaard

    Jeg synes helt klart at Facebook Places er et skridt i mod fremtiden, som den ude tvivl bliver.

    Benyt funktionen til markedsføring hvis du er lidt kreativ, det kunne være frisøren som bad sin kunde annoncere “Bliver klippet hos frisør Vivi i Odensen” og alle veninderne vil blive gjort opmærksom på netop den frisør.

    Mht. Privatliv og alt det hysteri, er det vel bare hvad man gør det til?

  • http://www.krifaboost.dk/ G R E

    Det kunne være fedt, hvis man kunne customize sin facebook check in page. Ved du om dette er noget der kommer? Hvis man f.eks. kunne indsætte et billede, åbningstider, lidt tekst o. lign. Det mener jeg ikke man kan nu.

  • http://getsocial.dk Simon Willer

    Hej G R E

    Det kan man faktisk godt. Hvis du via en browser går ind på jeres Sted, så kan du klikke på “Er dette din forretning?” og derigennem ansøge om rettighederne til Stedet.

    Skriv hvis du har flere spørgsmål.

    /S

  • Pingback: Check-ind til Facebook event | getsocial