Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

Bliv en bedre blogger

Kunne du godt tænke dig at have en super fed blog? Mange bloggere kæmper både med indhold, inspiration og irritation. Jeg har et ønske om at skabe en blog med masser af brugbare råd, tips og tricks. Men kender du det, at man ikke synes, at drømmene bliver en realitet. Vi kan alle sammen have brug for nogle konkrete råd til at komme videre. Derfor får du her nogle af de råd som jeg ofte vender tilbage til. Nogle har jeg skrevet om før, men jeg synes, at de er så vigtige, at de godt kan tillade en omskrivning.

Lav en plan for hvor ofte du vil skrive
Der er mange ambitionsniveauer for hvor ofte, man ønsker at levere indhold til sine læsere. Det vigtigste er, at du har plan. Den kan have mange udtryk. Det kan være, at du ønsker at skrive dagligt, ugentligt eller bare når du har lyst, inspiration og tid. Vær realistisk overfor dig selv og juster dine forventninger løbende op eller ned. Det skal være sjovt at blogge og ikke en sur pligt, derfor har jeg fundet det meget vigtig at justere min plan i forhold til min situation. Ellers kan det ende med, at man bare har dårlig samvittighed over sin blog.

Lad dig inspirere
Hvis du ikke får ny inspiration, så kan depoterne hurtigt løbe tør. Se dig omkring, når du bevæger dig rundt, måske er inspirationen til dit næste blogindlæg et uventet sted. Læs en masse blogs af mennesker, der kan inspirere dig, men husk ikke at blive en dårlig kopi.

The Copywriting Scorecard for Bloggers
Noget af det jeg har arbejdet med det sidste stykke tid er denne ebog. Helt basalt så handler bogen om at give sine blogindlæg point, så du har en ide om hvor godt det indlæg, du lige har skrevet er. Jeg har forsøgt mig med bogen over de sidste måneder i forskellige sammenhænge og har oplevet at få øje på fejl i min skriveform, som jeg ikke tidligere har lagt mærke til. Den har gjort meget godt for mig. Den kan købes her og i november kan du få 25%  rabat hvis du skriver november25 i købs flowet under Discount Code.

Interaktion
Ja, vi lever i en tid hvor du har mulighed for at kommunikere med andre, der interessere sig for det samme som dig. Du kan komme i snak på mange måde fx Twitter, Facebook, kommentarerne og ansigt-til-ansigt. Interaktion og netværk med andre mennesker kan let give dig et løft og større lyst til at levere indhold. Så se at få oprettet den twitter-profil eller gå til det netværksmøde.

Giv den gas
Min erfaring siger mig, at jo mere du arbejder på din blog, jo større succes får du. Derfor kan jeg kun opfordre til at få lavet noget indhold og få det spredt. Jeg oplever, at de perioder jeg skriver mest, så stiger besøgs- og kommentarantallet. Det er bare med at komme ud over stepperne, for du har helt sikkert noget værdifuldt at fortælle.

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

  • http://www.renefrederiksen.dk René Frederiksen

    Med mere end 5 år bag rattet på egen blog, så sidder ovennævnte godt og grundigt på rygraden og har fulgt mange af rådene gennem årene.

    Hvad angår tidsaspektet (hvor ofte man vil skrive) så er det fint for at komme igang, men det er noget af det der først går (bør) gå fløjten. Det er fint at have en plan for at holde sig selv til ilden i starten, men lad være at skrive på sin blog at man vil skrive x antal. Fejler det en gang, så er det faktisk værre end blot at have en blog som der ikke skrives på så tit. Så længe man skriver godt indhold så kan der sagtens være langt mellem indlæggene.

    Jeg synes der mangler to ting på listen.

    Find din egen stemme.
    Der findes et hav af enslydende blogs som skriver om det samme, refererer de samme andre blogs, artikler, bøger mm. Lige nu er der en overflod af blogs med sociale medie eksperter som sådan ikke bringer noget nyt til orde, men blot er først/størst til at refererer andre. Hvis du har en egen stemme (tone of voice) så kan du, på trods af ‘samme’ indhold som så mange andre, skille dig ud og come out on top.

    En anden ting er indsnævring og fokus.
    En personlig blog der fortæller om alt mellem himmel og jord finder som regel aldrig et særlig stort publikum, medmindre man har en særlig stemme som folk kommer igen og igen for at læse.
    Find et område som du kan fortælle om bedre end alle andre. Gør det til dit eget og udforsk kreativiteten og mulighederne i det. Jeg skiftede selv fokus for et par år tilbage og så et øjeblikkeligt skift i aktiviteten på min blog. Da jeg ikke længere ‘kun’ skrev for familie og venner steg antallet af besøg og med dem følger der automatisk et boost i lysten til at skrive der igen afføder kreativitet, interaktion mm.

  • http://www.liverunning.dk Jan Elmar Sørensen

    Synes det er nogle gode råd du kommer med. :) Vil også kigge nærmere på den e-bog.

  • http://getsocial.dk Simon Willer

    Hej Jan, jeg er glad for at kunne hjælpe. Jeg har selv været meget begejstret for e-bogen.

    Hej Rene, Tak for udviklingen af rådene. Det er jo det kommentarfelterne er til på en blog. Jeg er helt enig i, at man skal finde sin egen stemme. Det var også det jeg mente med, at man ikke skal være en dårlig kopi. Dit råd om Fokus er også spot-on. Hvis man holder fokus på et bestemt emne, så kan det være meget lettere at finde på nyt indhold.

    p.s. Jeg håber ikke din kommentar omkring overflod af blogs om sociale medier inkludere min, for så må jeg arbejde mere hårdt:)

  • http://www.renefrederiksen.dk René Frederiksen

    Intet personligt. For 6-8 måneder siden var det SEO som alle gjorde sig kloge på. Det er de kredse jeg bevæger mig i (pga mit arbejde) men er sikker på der også var en overflod af bolig blogs, mad blogs og andet, hvor man, for at være med, blot følger trop og ikke gør sig de tanker du har i listen.

  • http://www.lasttouch.dk Mogens Møller

    Rigtig godt indlæg Simon. Jeg synes også at de to råd fra René i kommentarene er rigtig gode.

    Jeg driver selv en blog, men har det seneste tid ikke fået den opdateret og ja, så giver den jo blot dårlig samvittighed. Men som René også skriver, hellere længere tid mellem indlæggene, hvis det afspejler sig i kvaliteten af indlæggene.

  • http://myrnabeard.co.cc/ Myrna Beard

    Rigtig godt indlæg Simon. Jeg synes også at de to råd fra René i kommentarene er rigtig gode. Jeg driver selv en blog, men har det seneste tid ikke fået den opdateret og ja, så giver den jo blot dårlig samvittighed. Men som René også skriver, hellere længere tid mellem indlæggene, hvis det afspejler sig i kvaliteten af indlæggene.

  • Mynewart.dk

    Gammel post – men helt sikkert værd at læse. Tak for gode input.

    Mvh.

    Mynewart.dk