Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

Vær seriøs i dine annoncer

Så er jeg nået til det sidste af de tre gode råde omkring super annonce karma på Facebook.

1. Tænk altid først på din modtager
2. Brug et godt billede
3. Vær seriøs

Annonceluft
Jeg hader annoncer fyldt med larm og løgn. Jeg gider ikke kigge eller klikke på dem. Problemet er, at folk hopper i fælden med “1kr for en Iphone”, “gratis mobiler til alle” eller andet i den dur. Min personlige holdning er, at det skader alle andre, der gerne vil annoncere seriøst på Facebook. Hvis brugerne oplever at annoncerne på Facebook bare er tom luft, så bliver det mindre og mindre effektivt at købe Facebooks-bannerplads. Kan man ikke klippe ledningen over til alle annonce-spammers netforbindelse?

Hvis du gerne vil tages seriøst, så skal dine Facebook-bannere også være det. Hold hvad du lover i teksten og lad ikke løfterne være “for gode til at være sande”. Der er selvfølgelig en balance mellem at være en god sælger og seriøs. Du skal fange folk opmærksomhed, så derfor skal det være en tekst, der indkapsler modtageren. Men der er mange måder at lave gode tekster og tom luft er ikke en af dem.

Har du oprettet nogle effektfulde annoncer?

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.