Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

Brug et godt billede

Jeg har hjulpet dig med at oprette annoncer for din fanside og hjemmeside. Lige nu befinder du dig i min gennemgang af de tre gode råd jeg gav i mit første indlæg om Facebook bannere.

1. Tænk altid først på din modtager
2. Brug et godt billede
3. Vær seriøs

Brug et godt billede til din Facebook annonce
Det er en gammel kliché, at billeder siger mere end tusind ord. I Facebook reklamer har du tre elementer. En overskrift + en tekst + et billede. Det billede du bruger kan kun være 110×80 i størrelsen. Det er ikke meget plads, så brug det fornuftigt.

Har du ikke set de der billeder hvor, at det hele er så småt, at man ikke kan se hvad det forestiller. Jeg sidder nogle gange i mit stille sind og bliver lettere irriteret og ærgerlig på de folk folks vegne, der har brugt penge og tid på at oprette annoncen. Hvis folk ikke kan se hvad der foregår på billedet, så kan du ligeså godt grave dine markedsføringskroner ned (Heldigvis betaler behøver man ikke at betale pr. klik, så du mister ikke penge/udgifter på dårlige annoncer).

Vigtige spørgsmål at stille sig selv

  1. Er billedet relevant?
  2. Fortæller det hvad du vil promovere?
  3. Passer billedet til overskrift + tekst?

Dine Facebook annonce fortæller en historie. Underbygger dit billede historien elle bryder det den ned? Jeg faldt over en reklame for en tandlæge uden billede. Overskriften lød noget i retning af: Hvidere tænder? + få hvidere tænder hos tandlæge X. Hvor svært kan det være at sætte et billede ind af nogle hvidetænder, en tandlæge eller noget i den retning?

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.