Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

Tænk altid først på din modtager

Velkommen til fjerde indlæg i serien om Facebook annoncer. I det første indlæg jeg skrev til serien, så gav jeg tre gode råd til dine Facebook reklamer. De tre gode råd kunne jeg godt tænke mig at dykke lidt længere ned i:

1. Tænk altid først på din modtager
2. Brug et godt billede
3. Vær seriøs

Tænk altid først på din modtager
Hvis du har fulgt de tidligere indlæg, så er du muligvis allerede i gang med at erobre kunder på Facebook. Når man laver forretning, så handler det om at få flere kunder eller som jeg vælger at kalde det i dette tilfælde: Modtageren. Jeg kommer ud af en kommunikativ baggrund og i den verden snakker man primært om modtageren fremfor kunden. Hvis du som afsender ikke har din modtager i tankerne når du kommunikere, så opstår der ikke den synergi som man søger.

Hvem er din modtager?
Du kender dit produkt og du kender helt sikker dine kunder/modtagere bedre end jeg gør. Når man laver en Facebook annonce, så er det vigtigt, at du laver en liste over hvad dine modtagere interessere sig for, hvor de bor og hvad de laver. Her er et eksempel på de ord jeg gerne vil lave annoncer for hvis jeg solgte sportsudstyr:

Når jeg har lavet denne liste, så ville jeg gå videre til at lave en liste med de kendetegn og interesser mine kunder har. Til sidst ville jeg så lave en masse forslag til annoncens tekst +  overskrift.

Hvis du laver en fremgangsmåde, der minder om dette, så minimerer du chancen for, at du overser vigtige detaljer i annonceoprettelsen.

Husk at tænke på din modtager!

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.