Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

Vil han være social?

Så står verden ikke længere (OK måske en lidt gammel nyhed – er ikke sikker på det er en nyhed mere)! Fank Jensen, der er spidskandidat til overborgmesterposten i KBH skriver på sin blog:

fjI stedet skal vi være bedre til at møde københavnerne på de sociale netværk som fx Facebook, Twitter og alle de andre steder på nettet, hvor mange københavnere ”færdes” i de travle eftermiddags- og aftentimer. Københavns Kommune må komme til københavnerne med information og invitation til medbestemmelse i stedet for, at vi beder københavnerne om at komme til os.

Det er dælme dejligt at høre. Danmarks største kommune vil være social (hvis FJ bliver borgmester). Jeg har siddet og set lidt på Købehavns tilstedeværelse på sociale medier og dommen er: DEN STINKER.

Hvis man på Facebook søger efter Københavns Kommune er det eneste resultat: Københavns Kommune – en attraktiv arbejdsplads!. Bravo! En søgning på København giver heller ikke et bedre resultat. Nummer et er F.C. København (som i super ligaen).
Jeg har fundet en gruppe, der hedder “Vi KBH’er“. Den kendetegner meget godt den måde KK er tilstede på facebook. Når man finder en gruppe, så er det i forbindelse med en eller anden kampagne. I dette tilfælde handler det om at opleve forskelligheden. Der sker faktisk lidt en gang i mellem i gruppen, men facebook grupper er (efter min mening) blevet alt for statiske i forhold til fansider.

kk.dk går det ikke meget bedre. Der er intet synlig facebook logo eller noget. Hvorfor har Københavns Kommune ikke en fanside, der hedder “vi elsker kbh”, ” sammen om kbh” eller noget i den retning. Jeg tror med en lille smule arbejde vil den side blive stoppet til med mennesker. Ideer til fansiden: kontaktside, nyttige adresser,  mulighed for at oploade billeder og videoer og nyhedsopdateringer på wallen fx i forbindelse med arrangementer. Udover disse oplagte ting er det selvfølgelig vigtigt, at KK snakker med folk på sociale medier. Borgmesteren kunne live streame fra sit kontor og svare på spørgsmål. Mulighederne er mange og det er kun fantasien og lysten, der sætter grænser.

Jeg er sikker på, at Københavns Kommune vil få gavn af en Facebook Fanside. Det er en super måde at komme ud til os borgere. Godt gået FJ – lad os se om det holder. Du kan jo bare ringe hvis der er noget…!

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.