Start en social medie kampagne – 3 værdifulde spørgsmål

3-vaerdifulde-spoergsmaalKunne du tænke dig at blive synlig gennem sociale medier? Hvis du vil udnytte sociale medier, så start her på getsocial. Husk at skrive dine spørgsmål til mig.

Det fascinerer mig at starte nye ting. Derfor er jeg også begejstret når, at man skal sætte et nyt projekt i søen. Som alt andet nyt der starter, så er der selvfølgelig nogle ting, at vi skal være opmærksomme på når, at en kampagne sætter igang.

Jeg har oplevet et par gange i samtaler med andre, at der en stor usikker når, at man går i gang med at være synlig via sociale medier. Udfra de snakke kommer her 3 spørgsmål du kan stille dig selv før og mens du er igang.

Hvad er dine mål?
Ved en hver ny kampagne er det vigtigt at sætte nogle mål. Hvor mange facebook fans eller twitter followers skal I have? Hvad vil I med jeres blog? Hvad er en succes for jer?

Hvorfor det?
Sociale medier er forholdsvis nyt i Danmark selvom, at vi er den største Facebook nation. Ikke alle virksomhedsledere har fundet ud af, at det er en god ide at være synlig via sociale medier. Derfor skal du kunne forklare teknikken og kunne svare på den tvivl, der måtte være i forbindelse med at komme på sociale medier.

Hvad sker der?
Du har sat dig nogle mål og planlagt hvilke steder du skal være synlig. Næste fase er at være opmærksom på hvad, der går godt og hvad, der skal stoppes med det samme. Stop med at holde de ting i live, der går dårligt og giv større fokus til det, der virker bedst. Det er aldrig helt til at sige hvad, der rammer din målgruppe.

Hvilke spørgsmål har du stillet dig selv?

Passion for digitale og sociale medier

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

 
Get Adobe Flash playerPlugin by wpburn.com wordpress themes