Hej, jeg hedder Simon Willer og giver dig tips til din online marketing

Værdien af din modtager – Aktivisten

Din modtager er vigtig i Sociale Medier. Som en hjælp til at forstå værdien af din modtager, så vil jeg give dig tre billeder på hvordan din modtager arbejder. ”Myrerne, der arbejder sammen”, ”aktivisten, der kæmper for en sag” og ”Bakterien, der spreder sig”

aktivistFoto af Oxfom

Aktivisten, der kæmper for din sag
Du har en sag, et budskab, et produkt eller noget andet du gerne vil dele med verden. Du er sikker på, at det har relevans og det vil hjælpe mennesker. Derfor vil du gerne andre skal høre om din sag.
Aktivisten lever altid på kanten af samfundet. Vi ser billeder af greenpeace aktivister, der klatrer op i kraner og låser deres krop fast til et stort træ. Jeg har til tider svært ved at følge dem i deres kamp. Ikke desto må man også beundrer mennesker, der lever på den måde.
Jeg tror billedet på aktivisten hjælper os til at forstå Sociale Medier. Når dit budskab skal ud er der brug for aktivister.

Social Media aktivister
Der nogle kendetegn ved aktivister.

– Kæmper for en sag og deler budskabet.
– Rekrutterer andre til sagen.

Har du en sag, der er værd at kæmpe. Er du/din virksomhed så fed, at andre skulle finde på at kæmpe for den? Er du kreativ? Skriver du nogle fede artikler eller laver lækre videoer, der er værd at dele med andre? Helt seriøst hvorfor skulle folk rekrutterer andre til din Facebook Fanside, blog, website eller Twitter?

Bliv selv en aktivist
Hvis du vil at andre skal blive aktivist for dig, bliver du selv nødt til at blive en aktivist.

– Find din sag at kæmpe for.
– Gå i mod strømmen.
– Vær ikke tilfreds med verdens tilstand.

Vi skal dælme frem over stepperne og udleve vores indre aktivist hvis vi skal være at finde på facebook, Twitter og alle andre steder.

Er du en aktivist? Har du oplevet at andre aktivt deler dit budskab?

Lad mig hjælpe dig med din online marketing. Læs mere om

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.

Tjek også disse artikler:

Simon Willer

Min passion er at gøre brands bedre til at udnytte digitale sociale medier og specielt Røde Kors, som jeg arbejder for. Du er velkommen til at smide mig (Simon Willer) en mail på simon@getsocial.dk eller find lad os finde hinanden på Facebook, Twitter eller Google plus.