Facebook grupper er sindsygt populære. Der findes grupper for alt. Alle facebook brugere med respekt for sig selv har før eller siden oprettet en gruppe:) Hver gang der sker noget i medierne, så kan man være sikker på, at der hurtigt findes en gruppe for/imod emnet.
Du kan også læse mere om Facebook Fansider.
Foto af krazydad
Personligt har jeg oprettet omkring 20-30 grupper om diverse seriøse og useriøse emner. Det har primært været for at se hvormange mennesker, der melder sig ind. Det er også blevet til en del fansider igennem tidens løb, men det er først her i starten af 2009, at det virkeligt er gået op for mig, at jeg aldrig har udnyttet deres fulde potentiale.
Grupper
Som tilstanden er lige nu, så er jeg med i 66 grupper. En lille undersøgelse af mine grupper viser tendensen til fire kategorier.
1. Sjov-gruppen
If 500 000 join this group I will change my middle name to Facebook
Sjov-gruppen handler om en eller anden spøjs lille ting, der gør livet underholdende. Jeg synes, at denne gruppe er et godt eksempel. Gruppen er fuldstændig meningsløs, men man griner lige af den og melder sig ind.
2. Statement-gruppen
stop the traffik
Statement-grupperne er som udgangspunkt seriøse. Grupperne handler om et emne, der er vgigtig for den person, der oprettet gruppen. Man melder sig ind hvis, at man gerne vil vise at man støtter sagen.
3. Spontanitet-gruppen
Kuhn som cheftræner! også efter 1/1!
Spontanitet-gruppen er bliver oprettet pga. et emne, der har høj aktualitet. Denne gruppe er oprettet fordi mange gerne ville have Kuhn fortsatte som træner efter, at hans kontrakt udløb.
4. Gruppe-gruppen
Sct. Knuds Gymnasium
Gruppe-gruppen er gruppen for folk, der også har haft en fælles historie offline. Denne gruppe er få folk, der har gået på samme gymnasium i Odense.
Grupper er gode til viralmarketing. Det er let for dig og let for medlemmerne at invitere vennerne. Grupper er lavet så de primært kan bruges af den almindelige bruger, der ikke har profit i tankerne. Grupper er gode til at tiltrække publikum hurtigt og aktivere brugere til at tage del i udbredelsen.
Funktioner i grupperne er rimeligt simple
- Send beskeder til medlemmers indbakke
- Tilføjelse af billeder, links og videoer
- Tilføj nyheder og diverse oplysninger
Hvis du har problemer eller spørgsmål vedrørende din gruppe eller fanside, så er du velkommen til at kontakte mig.
Pingback: Fansider vs. Grupper - hvorfor oprette en facebook fanside? | getSOCIAL